Een van de laatste berichtjes vanuit Australie!!! - Reisverslag uit Fernvale, Australië van Stan Verhoeven - WaarBenJij.nu Een van de laatste berichtjes vanuit Australie!!! - Reisverslag uit Fernvale, Australië van Stan Verhoeven - WaarBenJij.nu

Een van de laatste berichtjes vanuit Australie!!!

Door: stanverhoeven

Blijf op de hoogte en volg Stan

01 Juli 2011 | Australië, Fernvale

Hallo Hallo iedereen,

Het is alweer een tijdje geleden dat er een nieuw reisverslag is geplaatst. Hier komt ie dan!!

In het laatste reisverslag had ik vermeld dat we nog dingen zouden gaan bezichtigen en gaan doen. Dat hebben we ook inderdaad gedaan. Ik wilde dit berichtje al eerder op WaarBenJij.nu zetten, helaas heeft de website erook een aantal dagen eruit gelegen wegens onderhoud.

Ik moet zeggen dat hier inmiddels de winter is begonnen en dat ik via de Nederlandse Dagbladen kan lezen dat jullie daar ook super lekker weer hebben in Nederland. Geniet er vooral van voor dat je het weet zit je weer in de winter periode. Hier is het dus winter en heel anders dan ik normaal gewend ben in Nederland. Overdag is het hier dus nog een graadje of 20 a 21. Volop zon en zo af en toe eens een buitje met regen maarja dat moet ook kunnen, naar bijna 5maanden alleen maar zon te hebben gezien. Het rare is wel als ik eind van de maand weer terug kom naar Nederland dat ik dan eigenlijk nog steeds van de zomer kan genieten. Beetje raar als je erover nadenkt, achja een beetje geluk zullen we maar zeggen. De avonden hier zijn dan wel rond een graadje of 8 a 9. Dus dat is dan wel even fris als je naar buiten gaat, je hoort dan ook de Australische bevolking zeuren dat het aan het vriezen is. En je kan dan wel begrijpen dat ik ze natuurlijk ook uit sta te lachen. En iedere keer er aan herriner dat het echt koud is als je een winter hebt met een 30cm sneeuw. En dan staan ze je toch even raar aan te kijken!! Nu even genoeg gelult.

We zijn een aantal weken geleden naar de Gold Coast geweest en daar een aantal dagen overnacht, uiteraard genoten van het lekkere weer aan zee, prahtig om te zien. Een mooi blauwe en heldere zee, is wel iets anders als in Nederland aan de Noordzee!! De dag erop zijn we naar Movie World geweest. Ook toen hadden we gelukkig goed weer, lekker de hele dag in het pertpark rond gehangen. Scooby doo, Badman gezien etc. De foto's staan uiteraard al op internet. Buiten dat hebben we hier en daar een feestje gehad en weesten stappen in Brisbane.

Van de week zijn we naar Mt Tamborine. Een plaatsje op de grens tussen QLD & NSW hoog in de bergen. Vanuit daar had je een mooi uitzicht met mooi weer en kon je zelfs de Gold Coast zien met de hoge gebouwen. Daar hebben we een aantal wandelingen gemaakt door de rainforest en een aantal watervallen bezocht. Een van de wandelingen was op een brug 30mtr boven de grond!!! Dus dat was spannend aangezien ik een aardige hoogte vrees heb. Uiteraard kon ik het niet laten en hebben we de wandeling naar een uurtje afgerond en terug gegaan naar het hotel. Buiten het wandelen hebben we ook andere dingen bezocht waar onder een kaas fabriek en andere dingen. Nou is een kaas fabriek ook niet echt het je van het zou je zeggen voor de mensen hier wel denk ik. Sommige maken er een hele trip van, en uiteraard hadden ze er ook de Gouda Kaas ;) Het zal wel niet uit Nederland komen. Kortom we hebben heerlijk genoten met z'n tweeen wat uiteraard de bedoeling was!!

Het duurt niet lang meer een dagje of 22 a 23. En dan begin ik met de terug ries naar Nederland. Moet zeggen dat ik er ook wel weer zin in heb om aan dat avontuur te gaan beginnen. Naar 1keer heimwee te hebben gehad voelt het niet raar aan om bijna 5 maanden van huis te zijn. Maar toch naar die tijd en alle berichten van jullie krijg ik er toch wel weer zin in om terug te gaan en iedereen weer te zien. Ik vlieg 24 juli op een zondag om 23:00uur van Brisbane Airport naar Taipei waar ik om 06:00uur 's ochtends aankom. Die avond vertrek ik om 23:00uur met een tank stop in Bangkok om vervolgens rechtstreeks door te vliegen naar Schiphol waar ik 's ochtends om een uurtje of 09:00uur aan zal komen op 26 juli. Het duurt dus niet lang meer, dus zal ik van de resterende dagen gaan genieten voordat ik in het vliegtuig stap. Ik zou zeggen geniet van de rust van het begin van jullie zomervakantie en voordat je het weet ben ik er weer en is de rust voorbij ;) ;)

Groetjes dikke knuffels en kusjes vanuit Australie

Stanneman :) :)

  • 01 Juli 2011 - 09:14

    Annelies:

    Hé stanneman, je komt alweer bijna terug naar Nederland! Ik moet wel zeggen dat die maanden voorbij gevlogen zijn. Ben erg benieuwd naar mijn beertje! Ha ha. Geniet er nog van en hele dikke knuffies van mij. liesje

  • 01 Juli 2011 - 09:21

    Stan Verhoeven:

    heyhey Annelies,

    Alles goed?
    Inderdaad het lijkt als de dag van gister, de maanden zijn voorbij gevlogen. Je beertje heb ik al klaar liggen voor je ;). Ik ben de 26e terug misschien dat ik die week bij je langs kom om bij te kletsen. Is alweer een lange tijd geleden :) Groetjes xx Stanneman

  • 03 Juli 2011 - 17:53

    Lia:

    Hey hey maat, alles kits, het begint te korten nu. Leuk dat jullie op pad zijn geweest super mooie, leuke foto"s.
    Wat is het er mooi. Heel veel groetjes en dikke kus, mama X.

  • 07 Juli 2011 - 20:38

    Elly:

    Hai Stan geweldig verhaal, dus nog meer geavonturierd, gezellig zo met z'n 2.
    Het is hier nu half 11, morgen om deze tijd zal ik maar te bed gaan, want zaterdagochtend worden we om half 11 bij de ouders van jackelien verwacht voor de vrijgezelledag. Lia en Mario komen vrijdagavond hier slapen en zaterdagochtend gaan de 3 dames op weg naar drenthe. We hebben er veel zin in.
    Geniet nog van je ruim 2 weken en tot snel. Groetjes John en Elly

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stan

Actief sinds 05 Jan. 2011
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 22075

Voorgaande reizen:

30 April 2015 - 31 Mei 2015

Visit back home!

25 Februari 2011 - 26 Juli 2011

Thailand & Australie

31 Juli 2012 - 30 November -0001

Big move Down Under!

Landen bezocht: