Het laatste berichtje vanuit Australie - Reisverslag uit Fernvale, Australië van Stan Verhoeven - WaarBenJij.nu Het laatste berichtje vanuit Australie - Reisverslag uit Fernvale, Australië van Stan Verhoeven - WaarBenJij.nu

Het laatste berichtje vanuit Australie

Door: stanverhoeven

Blijf op de hoogte en volg Stan

19 Juli 2011 | Australië, Fernvale

Hallo Hallo Iedereen,

Hoop dat het met iedereen goed gaat?
Hier loopt alles soepel. Ik ben nu beland in mijn laatste week van mijn reis in Australie. Ik moet zeggen dat ik toch wel met een aantal gemengde gevoelens hier rond loop. Ik heb super veel zin om weer terug te komen naar Nederland, gezellig weer met iedereen te kletsen en hier en daar de foto's te laten zien van de 5maanden vakantie. Van de andere kant heb ik het hoor ook zo super naar mijn zin, dat ik eigenlijk ook niet terug wil op dit moment. Een hoop vrienden van Elly leren kennen en uiteraard de familie die hier in Australie woont zijn een van de redenen om hier te blijven.

De laaste weken hebben we uiteraard nog van alles ondernomen, gezien en bezocht. Elly had de afgelopen 3 weken vakantie, dus zijn we gelijk een aantal dagen naar het strand geweest aan gezien het goed weer was en een lekkere temperatuur om er dus van te gaan genieten. Dit heeft ons ook goed gedaan want naar een aantal dagen hadden we dus een aantal echte Nederlandse regenbuien hier. Waardoor we weinig konden doen buiten. In die dagen heb ik de Vader en Moeder van Elly mee geholpen met schilderen in huis. Dit was wel nodig naar de overstromingen van afgelopen Januari. Dus alle handjes kwamen goed van pas opdat moment en je kunt het al raden iedereen die binnen kwam lopen kreeg ook gelijk een verfkwast in zijn hand gedrukt. Afgelopen vrijdag zijn we naar een Football game van de Broncoos (team uit Brisbane) tegen de Titans (team uit Goldcoast). Het was een schitterende wedstrijd om te kijken. We zaten daar met 31.000 mensen in een stadion waar meer dan 50.000 in kunnen. Het handige hier is dat als je een ticket koopt voor een Football game is dat het openbaar vervoer dan gratis voor je is. De wedstrijd begon om half acht en was om half tien afgelopen. Het duurde even voordat we op de trein konden stappen, uit eindelijk waren we rond 12uur weer thuis om vervolgens het bedje in te kruipen. Zaterdag moest Elly werken bij haar Pub en zou ik met 2 vrienden van haar daar een pilsje gaan drinken, helaas op de heen weg naar de Pub werden we al gebeld dat de Pub gesloten was en besloten we met z'n alle om naar het uitgaansgebied in Brisbane te gaan, we kwamen daar rond 12uur 's avonds aan. Een van de grote verschillen vergeleken met Nederland is dat het hier een stuk beter eruit ziet qua uiterlijk en er zijn minder van die kleine Cafeetjes. Je bent hier verplicht om nette uitgaanskleding te dragen (denk hier bij aan nette blouse). We zijn die avond in Brisbane blijven slapen, bij de vader van een vriend van ons. Die ochtend hebben we onderweg naar huis een ontbijtje gehad bij de grote gele M. Wat hier heel normaal is om je Hangover weg te krijgen. Elly moest helaas 's middags weer werken, en ik zou naar vrienden van ons gaan om hun voor de laatste keer te bezoeken voor dat ik weg ga, heerlijk in de zon gezeten die middag en uiteraard er een pilsje bij gedronken.

De aankomende dagen staan er nog een aantal dingen op het programma. Onder andere afscheid nemen van de rest en a.s. zondag een familie BBQ voordat ik op het vliegtuig stap.

Hierbij wil ik ook iedereen bedanken die mij de afgelopen 5 maanden hebben gevolgd en alle reisverslagen hebben gelezen. Ook hartstikke bedankt voor alle reacties hier op. Ook voor alle reacties op alle foto's op Facebook en Hyves en uiteraard de e-mailberichten. Ik ben a.s. dinsdag ochtend weer terug in Nederland en zal met de dag weer het een en het ander van me laten weten. Ik ga nog even genieten van de laatste dagen hier in Australië en zie jullie gauw weer.

Groeten vanuit het zonnige Australie Stan

  • 19 Juli 2011 - 12:26

    Patricia Adams :

    via hyves kwam ik hier...:P
    wauw zeg jij heb een hele reis achter de rug!

    supergaaf!!!! zijn maar weinig mensen die dag kunnen zeggen. geniet er nog fftjes van ! en een fijne reis terug!!

    x patricia

  • 19 Juli 2011 - 15:34

    Laura:

    Hey Stan, geniet nog van de laatste paar daagjes in Australie. Veel plezier en ik wens je alvast een goede terugreis. Xx

  • 20 Juli 2011 - 06:26

    Stan Verhoeven:

    @ Patricia Adams; Leuk dat je me volgt wist niet dat er zoveel mensen waren die mij volgen!! Inderdaad het zijn er maar weinig die het kunnen zeggen dat ze zoon trip hebben gemaakt. Ik zal zeer zeker nog even van genieten het aftellen is namelijk al begonnen nog een aantal dagen!! Gr x Stan

    Laura Meis; Geniet zal ik zeer zeker doen. Heb zelfs nog een feestje de dag voordat ik vertrek. Helaas duurt de terugreis 2 dagen en moet op Taipei Airport 14uur wachten op mijn volgende vluht naar Nederland :S:S Gr xx Stan

  • 21 Juli 2011 - 20:50

    Oma Meis:

    stan een goede reis terug ik weet dat het nog een langen vlugt is je doet niks anders als slapen en lezen en t v kijken en eten gr oma uit nuth.

  • 23 Juli 2011 - 06:34

    Moeders:

    Hey, Aussi, ben je d'r klaar voor? alles al gepakt voor de grote terugreis.
    Geniet er nog ff van daar bij Elly en de fam.
    Volg het advies van oma Cobi, eten, slapen en tv kijken maar op, dan kom je lekker fit aan op Schiphol.
    Liefs dikke X en tot dinsdag.

  • 23 Juli 2011 - 06:34

    Moeders:

    Hey, Aussi, ben je d'r klaar voor? alles al gepakt voor de grote terugreis.
    Geniet er nog ff van daar bij Elly en de fam.
    Volg het advies van oma Cobi, eten, slapen en tv kijken maar op, dan kom je lekker fit aan op Schiphol.
    Liefs dikke X en tot dinsdag.

  • 25 Juli 2011 - 15:26

    Ton En Marian:

    Hallo Stan,
    Jouw tijd in Australie zit er al weer op.
    Zo te lezen heb je het wel naar je zin gehad. We wensen je een hele goede terugreis en hopen een keer bij te kunnen praten over al je belevenissen.
    groeten uit Bavel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stan

Actief sinds 05 Jan. 2011
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 22079

Voorgaande reizen:

30 April 2015 - 31 Mei 2015

Visit back home!

25 Februari 2011 - 26 Juli 2011

Thailand & Australie

31 Juli 2012 - 30 November -0001

Big move Down Under!

Landen bezocht: