Update van de reis! - Reisverslag uit Fernvale, Australië van Stan Verhoeven - WaarBenJij.nu Update van de reis! - Reisverslag uit Fernvale, Australië van Stan Verhoeven - WaarBenJij.nu

Update van de reis!

Door: stanverhoeven

Blijf op de hoogte en volg Stan

27 April 2011 | Australië, Fernvale

Hallo Hallo,

Hier zijn we dan weer met een nieuw reisverslag. Het is eventjes geleden dat er een verslag is geplaatst, en vond het weer een tijd om jullie op de hoogte te stellen.

Zoals jullie in mijn vorige verslag konden lezen waren wij opzoek naar werk. Uiteindelijk is dat ook gelukt! Ik heb de eerste dag aardbeien geplant. Het is opzich heel makkelijk werk, je pakt van een stapel planten ieder keer eentje er vanaf en die plant je in een grote rol van ongeveer 500meter. In die rol zitten her en der gaten waar je de planten in stopt. Ik geloof dat we ongeveer een uurtje of 8 a 9 hebben geplant. Het salaris wat we kregen was niet echt het je van het ten opzichte van het werk wat je er voor moest doen.Je kreeg ongeveer $30,- dollar per rol die je gedaan had. Naar een uur of negen werken weet je precies waar je rug zit :S en je hebt gelijkt het gevoel dat je door kan voor een rug operatie ;) De dag erna ben ik annanas gaan plukken wat opzich al beter klonk dan aarbeien planten. Het werk zelf was leuk om te doen, niet dat er veel afwisseling in zat maar je hoefde gelukkig niet steeds te bukken. Opzich ging het best redelijk. Ik werkte met nog drie andere kerels (eenjte uit Italie, Engeland en Australie). We hadden ieder een groot mes bij ons (ongeveer een centimeter of 30 a 40 lang). Op iedere plant zaten ongeveer 2 a 3 annanassen, die bedoeling was dat we ze er afhaalden en de grote top met de bladeren er afsneeden. De rijen met planten waren ongeveer 1 kilometer lang, en dan na gaan dat je daar ongeveer 12 uur werkt met de Australische zon. Dus heb nu inmiddels al een afschuwlijk bruine kleur :P De dag naar het werken op de farm ben ik alleen verder gegaan met de reis door Australie. Kars (mijn reis genoot) wilde graag een aantal weken door werken om zo zijn vakantie geld bij me kaar te sparen om vervolgens ook verder te kunnen reizen (uiteraard dan weer met z'n tweeen. Ik ben die dag dat ik vertrok naar Caloundra gegaan een plaatsje ongeveer 2 uur van Brisbane vandaan. Daar heb ik Elly weer ontmoet (familie van me, om het even makkelijk te houden). We zijn daar samen de omgeving gaan verkennen en uiteraard ook van de zon gaan genieten aan gezien dat we geweldig weer was. Naar die 2 dagen zijn we in de auto gestapt en door gereden naar de Sunshine Coast en hebben we daar een bezoekje gedaan aan de Underwater World. Prachtig om te zien wat voor dieren hier allemaal in het water leven. Van grote witte haai tot aan de zeepaardje. Naar ons bezoek aan de Underwater World zijn we door gereden naar Fernvale (het ouderlijk huis waar Elly nu momenteel weer woont). Naar een warm onthaal van de familie hebben we de rest van de middag rustig aan gedaan aan gezien de afstanden hier tussen de steden groter zijn dan in Nederland (gemiddeld rijd je hier 2 a 3 uur tussen de steden, met die uren rijd je op en neer van Breda naar Zuid Limburg). Naar een aantal dagen hebben we een bezoek gebracht aan de tante van Elly, die kwam met het gekke idee om ons twee (Elly en ik) naar Sydney te sturen. En tot ons besluit hebben we dat ook gedaan en we hadden gelijk een vlieg ticket geboekt voor een dag later. Die avond was het dus spullen inpakken etc. De volgende ochtend heeft de moeder van Elly ons naar het vliegveld van Brisbane gebracht, waar we heel blij mee waren. Eenmaal aan gekomen in Sydney hebben we de trein gepakt richten ons hotel. Toen we uit het trein station kwamen keeken we onze uit. Zoon grote stad en gebouwen was ik niet gewent en alle drukte om me heen van mensen en auto's. Gelukkig hoefde we maar 2 straten te lopen en waren we bij ons hotel aangekomen. Toen we naar binnen liepen wisten we niet waar we kijken moesten. Zo nestjes en sjiek. Vooral ook de manier waarop we behandeld werden was een beetje ongemakkelijk voor ons. Wij als 20 en 23 jarige tussen de rijke mensen en de bediening die bijna alles voor je doen. We hadden het hotel via internet geboekt en daar was niet op te zien hoe het hotel eruit zag, alleen een aantal foto's van de bedden. We hebben naar aankomst onze spullen op de kamer gezet (11 verdiepingen hoog, en dat met mijn hoogte vrees). Zijn we gelijk de binnen stad van Sydney in gelopen en uiteraard zijn we het Opera house en Harbour bridge gaan bezoeken. Normaal gesproken zie je de gebouwen en brug alleen maar op foto. Het is waanzinnig om het van zo dicht bij te kunnen bekijken. Vanaf daar hadden we ook een uit zicht op de Skyline van Sydney. De dagen erna zijn we nog naar de Sky tower van Sydney geweest (250 meter hoog, je kan geloven dat Elly haar kapot heeft gelachen met mij en me hoogte vrees). We hebben twee keer een rondvaart gemaakt met een ferry om een aantal andere belangrijke en bezienswaardigheden te zien. De laatste dag dat we vertrokken hadden we echt Nederlands weer, alleen maar regen. We zijn met Tiger Airlines terug gevlogen naar Brisbane. Ik kan je vertellen dat ik nog niet zo vaak in een vliegtuig heb gezeten maar op de manier hoe er gevlogen werd en hoe hard het vliegtuig op en neer ging was niet normaal. Uit eindelijk met de landing op het vliegveld in Brisbane stuiterde het vliegtuig 3 maal om aan de grond te komen. Dus je kan naar gaan hoe de stemming in het vliegtuig was onder alle passagiers. Gelukkig zijn we heel huids uit het vliegtuig gestapt en zijn we verder met de trein gaan reizen terug naar Fernvale. Vanaf heden zit ik daar en gaan we binnenkort weer plannen maken en een hoop avonturen beleven.

Heel veel groetjes, kusjes en knuffels vanuit Australie!

Stan

  • 27 April 2011 - 12:53

    Laura:

    Zo te horen weer veel meegemaakt...leuk! Hopelijk maak je mooie plannen voor de komende tijd en kun je weer verder op ontdekking gaan samen met Kars. Geniet en have fun, doe de familie de groetjes

  • 27 April 2011 - 14:26

    Tim:

    Homieee :D

    Life's good zo te horen :D

    Mooi man !! En heimwee helemaal over maatjee? ben je nu dan met elly of met kars momenteel?
    geniet ervan maat !!! blijf posten!!!
    Kus

  • 27 April 2011 - 17:48

    Frans:

    Hee Stan ..super wat je allemaal meemaakt en ziet, kwist niet dat je zo'n leuke reisverslagen kon schrijven. we genieten steeds weer van je story's, geniet ervan . gr uit regenachtig Nuth. Oh ja.. ik had een super verjardags feest, zal proberenje wat foto's te sturen. Adiiiiieeee wa

  • 27 April 2011 - 21:09

    ELLY:

    Hai Stan. Weer veel meegemaakt zo te lezen. Jij komt nog wel van je hoogtevrees af zo. Samen met Kars verder nu. Wij hebben zaterdag de ouders van Kars ontmoet was gezellie.
    Groetjes aan jullie 2 en geniet.
    John en Elly

  • 28 April 2011 - 01:59

    Stan Verhoeven:

    @ Laura; Meer als genoeg te doen hier. Soms weet je niet meer wat je wilt gaan doen aangezien dat er genoeg te bezichtigen en te doen is hier. zo af en toe eens een dagje niks doen.

    @ Tim; heyhey maatje, de heimwee is helemaal over, mis jullie wel natuurlijk maar het was gezonde heimwee. ik ben momenteel bij Elly, Kars zit 4uur van me vandaan. Hij is nu werken voor een week of 3 a 4. Uiteraard blijven we posten voor jullie. Groetjes xx

    @ Frans; Fijn om te horen dat je een leuke party hebt gehad. Niet alleen jullie bergreep ik maar Bincky ook ;) Ik hou van verhalen te schrijven/typen. En vind het super leuk om te horen dat jullie het leuk vinden om te lezen. Ik zie de foto's wel verschijnen op je Facebook pagina.

    @ Elly; Uiteraard kom ik hier van me hoogte vrees af aangezien alle gebouwen hoger zijn dan 15 verdiepingen. Wat de plannen zijn voor de aankomende 2 weken durf ik niet te zeggen. Kars is nog aan het werken en weet niet voor hoelang hij nog wil werken. Maar ik ben uiteraard in juli terug vanwege de bruiloft van Sanne, vandaar dat ik ook een beetje verder aan het reizen ben.

    Groetjes aan iedereen daar! Stan


  • 28 April 2011 - 13:44

    Saskia Haartsen:

    Zeg Stan, ik vind het super leuk wat je allemaal mee maakt daar........maar ik heb je wel gemist met moederdagcadeautjes maken met 28 kinderen!!! Kom je volgend jaar weer helpen??
    Hoewel vaderdag komt er ook nog aan..........
    Groetjes Saskia

  • 29 April 2011 - 03:31

    Stan Verhoeven:

    Hallo Saskia,

    Het is hier echt fantastisch. Blij dat ik toch deze beslissing heb gemaakt. Uiteraard kan ik je komen helpen voor de vaderdag cadeau'tjes. Weet niet precies wanneer het vaderdag is maar je kan op me rekenen.

    Groeten vanuit Australie Stan

  • 08 Mei 2011 - 18:08

    Ans:

    he stan alles goed daar het zijn weer mooie fotos lang geleden dat ik je gesproken heb hoe is het met je daar alles goed ik hoor nog wel van je de groeten aan je andere reisgenoten en jij ook groeten vnauit breda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stan

Actief sinds 05 Jan. 2011
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 22073

Voorgaande reizen:

30 April 2015 - 31 Mei 2015

Visit back home!

25 Februari 2011 - 26 Juli 2011

Thailand & Australie

31 Juli 2012 - 30 November -0001

Big move Down Under!

Landen bezocht: