De eerste 5 dagen in Australië - Reisverslag uit Thagoona, Australië van Stan Verhoeven - WaarBenJij.nu De eerste 5 dagen in Australië - Reisverslag uit Thagoona, Australië van Stan Verhoeven - WaarBenJij.nu

De eerste 5 dagen in Australië

Door: stanverhoeven

Blijf op de hoogte en volg Stan

29 Maart 2011 | Australië, Thagoona

Hallo hallo iedereen,

Hier het aller eerste berichtje vanuit Australië. Wij zijn afgelopen vrijdag aangekomen op Brisbane Airport met China airlines, een maal uitgestapt was het weer aardig warm met een lange broek aan ( dit vanwege de airco in het vliegtuig). Toen kwam eigenlijk het spannendste stuk van de reis de Douane. Ik moet zeggen we waren aardig zenuwachtig, we hadden wel niks bij wat niet moch maar toch door het tv progamma border security. Naar vijf minuten bij de paspoort controle kregen we een stempel in ons paspoort en mochten we eindelijk onze tassen ophalen. Daarna moesten weer door een controle post heen om onze tassen te laten controleren, eenmaal door alle posten heen kwamen we de gate uit en daar stond Elly al te wachten op ons met een vriendin van haar. Naar een dikke knuffel zijn we naar de auto gelopen en zijn we naar het huis van een vriendin van Elly gereden. Die avond hadden we gelijk al ons eerste feestje met zelf gevangen krab uit zee. Het was superrr gezellig die avond tussen de Aussie's. De dag erna zijn we 's ochtends eerst nog gaan vissen en daarna zijn we met Elly naar de Gold Coast gegaan, ik kan je vertellen zo'n mooi stadje en zee heb ik nog nooit gezien. Helder blauw en een super mooi strand. Naar een paar uurtjes rond gelopen zijn we gaan zwemmen in zee met golven van ongeveer 3 à 4 meter hoog. Echt super waanzinig om mee te maken. Hier aan de kust hebben ze de echte life guard rond lopen, grappig om te zien maar als je soms ziet hoe groot de golven zijn geloof ik best dat die jongens daar nodig zijn. Die avond hebben we weer een gezellig avond gehad met z'n alle en het was weer aardig laat toen we ons bedje opzochten. De dag erna zijn we een aantal gebieden op gaan zoeken waar de overstromingen waren en sommige van die gebieden stonden nog steeds blank. Verder die dag zijn we naar de familie Gilmore gegaan en hebben daar met een man of tien lekker een pilsje gedronken en hebben heerlijk Australiës eten op. Gisteren zijn we de omgeving een beetje gaan verkennen en hebben we op internet gezocht naar een auto voor ons. Ik moet zeggen het is hier weer fantastisch is, we zitten nu bij de moeder van Steven in Tagoona een uurtje ongeveer van Bisbane vandaan. Ik probeer zo snel mogelijk mijn foto op internet te zetten zodat iedereen ze kan zien.

Groeten van de two Dutch Aussies

• 29 Maart 2011 - 06:53

Lia:

Hello hello, leuk mannen, weer heerlijk om zo n leuk verhaal te lezen, zo te lezen zijn jullie weer, zoals ook in Thailand, hartelijk ontvangen, geweldig.
    Ik had graag in je rugzak meegegaan, tsjonge jonge super!!! ( beetje te zwaar misschien)
    Heel veel groetjes en natuurlijk dikke X

• 29 Maart 2011 - 10:18

Laura:

Enjoy the Aussie lifestyle! Doe de familie maar de groetjes. Succes met het vinden van een auto. Xx

• 29 Maart 2011 - 20:32

John En Elly:

Hello guys,
    Goed aangekomen in Australie zo te lezen. Wij geloven wel dat jullie daar ook een geweldige tijd zullen hebben.
    We blijven jullie natuurlijk volgen en wachten op de foto's. Zaterdag wordt het hier ook wel 21 gr. hoor. Maar nog niets vergeleken bij jullie.
    Veel lieve groetjes,
    John en Elly