De afgelopen Chiang Mai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Stan Verhoeven - WaarBenJij.nu De afgelopen Chiang Mai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Stan Verhoeven - WaarBenJij.nu

De afgelopen Chiang Mai

Door: stanverhoeven

Blijf op de hoogte en volg Stan

12 Maart 2011 | Thailand, Bangkok

Hallo Hallo iedereen,

Hier een veilig berichtje vanuit Azie.
Wat een gebeurtenissen in Japan. Hier hebben we als Nederlanders er vrij weinig van mee gekregen. Alleen een paar smsen vanuit ons thuis front.

De afgelopen dagen in Chiang Mai waren superrrr gezellig en zeer avontuurlijk. De eerste dagen hebben we de stad zelf ontdekt. Zo af en toe een duik bij Frank in het zwembad genomen. Ik persoonlijk vind Chiang Mai een leuke stad. Het verkeer is een stuk rustiger, de mensen zijn vriendelijker geen opdringerige verkoopers zoals in Bangkok. Kars & Ik hadden voor die week ook zelf een scooter tot onze beschikking. Hardstikke lachen natuurlijk met z'n tweeen op zo'n ding rijden. En uiteraard Kars met zijn lange benen (kan hij natuurlijk ook niks aan doen). Met die scooter hebben we dus ons rond gereden door het hele gebied daar. Zoals gezegd de eerste dagen door de stad. Daarna hadden we een super leuke dag gepland Mountinbike, raften en olifant rijden wat super eng was in de eerste 5 minuten. Kan je je voorstellen een stijle heling op van ongeveer 12% met een olifant dwars door de plaastelijke Jungel, daarna door een grote rivier lopen. Echt super gaaf om te doen, ook weer iets om van ons lijstje af te strepen. Daarna 8 kilometer gaan fiesten met plaatselijk 42 graden dood vermoeiend dat ze dat in de Tour de France vol houden zeg 'jezus man'. Berg afwaarts is het makkeijk zou je zeggen. Hier niet helaas over los liggend grind en grote gaten in de weg :S Maja wij als 2 Nederlanders als 1e boven op de berg en als 1e beneden. Dus we hebben de eer weer hoog gehouden voor ons landje ;) Daarna zijn we gaan raften wat ook weer leuk is om te doen. We zaten in een bootje van 4 personen met 2 Amerikanen uit New York, allebei rond de 30jaar oud. We hebben gelachen en dubbel gelegen. Helaas kwam ik naar de rand er wel achter dat mijn zwembroek is gesneuvelt :( Een scheur van boven tot onder aan de achterkant :$ Dus dat wordt voor 3euro een nieuwe kopen dan maar. Maar al met al een super leuke Adventure dag gehad. De foto's van deze dag staan bijna allemaal buiten het raften al op Facebook/hyves. De dag daarna zijn we de bergen weer in gegaan en zijn we een aantal tempels gaan bezoeken en het huis van de Koning van Thailand die hier erg geeerd wordt door alle Thaise mensen hier. Begin vooral niet over het koningshuis of hje hebt ruzie met ze. We zijn de bergen met z'n drieeen in gegaan uiteraard Kars en ik en nog een nichtje van Frank. Met 2 scooters de bergen in Kars bij haar achterop en ik in mijn eentje op de andere scooter, berg op is er niks aan maar dan weer terug naar beneden en dat gaat met een rot vaart zeg (bedenk wel met korte broek aan en vrij weinig bescherming) dit is vrij normaal hier. Afgelopen vrijdag zijn we weer met de VIP bus terug naar Bangkok gegaan. Hier zouden we 9 uur over doen dat is helaas 11 uur geworden. Toch nog maar even besloten om daarna het cafe in te gaan om een aantal afzakkers te gaan drinken, ook daar hebben we nog aantal zweedse meiden ontmoet wat super gezellig was. Kort daarna zijn we lekker naar ons Hostel gegaan om neer te ploffen op bed en lekker te gaan slapen. Over een aantal dagen vertrekken we naar het zuiden van Thailand om naar de Full Moon party's te gaan en daarna komen we weer terug naar Bangkok om hier voor 2dagen nog te verblijven en door te reizen naar Australie.

Groetjes vanuit het Subtropische Bangkok Stanneman

• 12 Maart 2011 - 07:14

Kars Amsen:

Nice!

• 12 Maart 2011 - 12:02

Laura:

Hé Stan,
    Zo te horen een en al avontuur! Nieuwe cultuur, allemaal verschillende mensen leren kennen, ontdekken van natuur, veel plezier beleven en genieten. Let wel goed op jezelf bij die Full Moon party's...die kunnen behoorlijk heftig zijn! Enjoy xx

• 13 Maart 2011 - 21:18

Saskia Haartsen:

Hoi Stan, wat super tof dat je uiteindelijk toch je wens vervult en naar Australie gaat (met Kars!!!). Leuk en grappig om je reisverslag te lezen: wat heb je al veel meegemaakt. Geniet er enorm van, maak inderdaad veel aantrekeningen en foto's. Je maakt zoveel mee in korte tijd. Voor je het weet ben je de details van je reis alweer vergeten. Doe de hartelijke groetjes aan Kars en heel erg veel plezier samen in deze super bijzondere tijd. Groet Saskia

• 13 Maart 2011 - 22:06

Oma Cobi:

hallo stan wat een belevenis heerlijk geniet er van dat heb ik ook gedaan de reis naar australie en neuwzealand daar kun je op terug kijken als je weer op het nest bent ik kijk nog vaak naar de foto'/dat zul jij ook doen ik wens je alle goeds en een goede reis verder oma cobi.

• 14 Maart 2011 - 20:24

Kees V.Merode:

Hey Stan, leuk om je reisverslagen te lezen. Het is natuurlijk wel iets anders dan het leven bij de Praxis in Breda. Geniet ervan, deze levenservaring zul je niet snel vergeten! Groeten van een oud collega.